- Festival längtan 2012 -

Taggar nu till festivaler i sommar, hade velat åka till någon mer alltså! Men min sommar skulle inte inte ihop helt enkelt om det blev en till. Sorligt nog. Men Emmabodafestivalen och Säljerydsfestivalen är de två festivaler som jag hinner med i sommar! Älskar båda festivalerna på sitt sätt, så det känns skönt att ha valt två jag tycker om. Mitt 3:e år på Emmaboda och 4:e eller 5:e år på Säljeryd.. kommer inte ihåg. haha.
-Mina fina föräldrar står för årets biljett till Emmaboda fick den i julklapp. Dom hade gjort värsta paketet, det var typ engångs tallrikar i den, en gångs grill, kondomer, poncho och andra roligheter i paketet. Så den sista saken jag tog upp var just biljetten - shiit vad glad jag blev alltså! haha så lurad! Ååhh.. älskar emmaboda, har världens tid där. Dock har varje år jag har kommit dit så har det regnat och varit typ 7meter gegga ner i marken. Kan bara hoppas på bättre väder. Det roliga är att även om det har varit skit väder och så har man alltid haft kul, aldrig känt "fan också.. jävla regn förstör allt". Utan stämmingen, musiken och människorna gör allt där! Lyssnar sönder på
- Säljeryd är och alltid varit en välkomnande festival. En mysig liten hippie festival i 7dagar. Det kommer allt ifrån småstads band och musiker till poeter och teaterspel. Människorna är så varma där och öppna och hur fritt som helst. Älskar't! Biljetterna som man får har tidigare år har varit armband som var handgjora, som den jag har på bildenden oranga, gula, svarta,- bandet. Den är ifrån -09 tror jag! Menn har man börjat använda pin som en biljett, så najs! Det jobbiga är att den är så liten att den lätt kan ramla bort menar jag så det är såklart lite lurigt. Sen vet jag inte om de har det i år igen. På ett sätt gillar jag det det blir mer personligt. Eller jag vet inte, bara så jag känner! :) Vad ska ni gå på för festivaler?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0