Stupid birds. ..


JOKER/SLASH/GUNGHÄST


- två av de många saker jag har gjort på min linje, (bild & form) . Fick hem dom i veckan eller förra, har ingen tidsuppfattning längre :P haha. Men det var då de hade varit på sin första utställning på ett ställe som kallas "Plan B" inne i Växjö! Jag var den enda som hade ställt ut keramik, så det var lite kul eller så. :) Hoppas att få flera tillfällen att visa upp min konst inom keramiken! Men nu ska jag dra mig till kudden och sova hela helgen ut, adjö så länge!

Forest Families

[PHOTO] Vanessa.C [STYLING&MAKEUP] Vanessa.C [MODELL] Lisa.P + Weheartit

MINE!

Pappa är påväg hem ifrån jobbet och hämtar upp denna skönheten på vägen som vi hittade på blocket! Min första egen köpta cykel!!! Jag har alltid fått ärva, men äntligen en egen! Överlycklig är jag :D

DANMARK @köpenhamn

-Ifredags åkte vi ifrån Växjö 7.00 på morgonen och drog iväg till Danmark! Vi kom hem framåt 20.00 tiden.. Det första vi gjorde var att besöka Statens Museum- guiden som pratade, talade danska såklart tycker det är jätte svårt att fatta på sig danska. Alltså jag förstår vissa ord, men fan inte meningarna x) ..
.. Haha men aja, sen fick vi sträva runt i Köpenhamn på egen hand i typ 3timmar, as gött! Men vi hittade typ ingenting...lite lost var vi ett bra tag. haha. Men det löste sig till slut. Så fredagen var en dag av skratt, konst, omgiven av vänner och danskar + bra väder - kan det bli bättre? :)

"Att återvinna är en hit"

Själv röstar man på Skrattattack ett band som jag känner och hejar på!
Ligger än sålänge på första plats - gör dom en tjänst och rösta på dom HÄR! Gilla bara på hjärtat och var inloggad på fb: done!
De har ju trots allt gjort en sjukt bra remix! :D

högdagerstuds so to speak

- jag vet min näsa liknar något ifrån mumindalen. sött.

Quotes...

"To all the girls who think they're fat because they're not a size 0, you're the beautiful one. It's society who's ugly"

"If I'd observed by the rules , I'd never have got anywhere"

"It's better to be unhappy alone than unhappy with someone"

... by Marilyn Monroe

Luktar ladugård

Kom nyss hem från mormors ladugård, en av tackorna som vi kallar Inez. Höll på att föda, så vi var tvugna att åka ner lite hastigt hon hade det svårt. När vi först kom trodde vi bara att det skulle bara komma ett lamm. Sen kom det en till och yttligare en till! 3st söta små lammungar blev det tillslut. :D 2 tackor och 1 bagge.
Varit nere nu sen nio tiden- sjukt trött! Det tog ett tag innan lammen och framförallt Inez fick energi så vi kunde gå. Men hon var jätte trött nu när vi för en stund sen, men mycket bättre än förut. Så en lyckad lamming igen! Bara ett får kvar nu som ska få lamm. Sen är dom redo att släppas ut om vädret tillåter!

Gårdagens rabalder!

Igår besökte jag och min bild-klass först det Italienska Palatset i Växjö och kollade på en utställning där. Som var jätte intressand och kul, det föredetta elever som gick samma linje som oss. Som hade kommit tillbaka efter ett antal år och skapat en utställning om deras liv och vad som har hänt på deras resa och hur de har utvecklat inom konsten. Jätte mysig faktiskt!
Efter det åkte vi i en minibuss till ett galleri, där det fanns en man som gjorde tryck i olika tekniker främst koppar tryck! Vi fick pröva på stentryck som är över 200år gammal teknik. Jäkligt många steg och konstigheter som hamnade på stenen, gummi, asfalt ect. Men det funkade galant! Vill bara meddela vi är absolut inte seriösa i skapandet på stenen här. haha.
- Tilda i klassen fyllde år så hon fick signaturer ifrån oss alla på trycket, som en present! Gulliga vi är va. Rolig dag i af :D

Pinsamt Sverige

- är jag den enda som tycker detta är bisarrt och förnedrande? Kolla HÄR!

Royal Mail Ship Titanic

- Mellan England och USA sjönk det "osänkbara skeppet" RMS Titanic på Atlanten den 14:e april år 1912. Det är nu 100år sen då över 1500 personer sjönk med skeppet. Jag blir verkligen ledsen över att tänka på hur många som dog den natten, helt i onödan. Pga. av ett Isberg och brist på livbåtar. Filmen och mästeverket av James Cameron,
Titanic är en av favoriterna och jag blir rörd av den varje gång jag ser den. Vila i frid alla som sjönk med Titanic.

True shit


Myggor osv.

Myggbett i största allmänhet gör mig böldig, jävla mygg. Inte nog att det inte ser snygg ut, det känns också fördjävligt. Ja, ni hörde mig fördjävligt! Inte nog att myggbetten är outhärdliga utan också det blir bara värre. Det är nog enda nackdelen med sommaren... alla myggor. Fyfarao! Men en av det störigaste jag vet är när man hör myggan men inte ser den. Så irriterande!!! Senså finns det fina också när man ligger i sängen och hör den komma och så lägger man täcket över huvdet och bara, aha! Men senså efter en stund låter det som att den är puts väck! Men sen ser man myggan under täcket.. det är nog värst! Är jag den enda som har fått ett antal söta bett på benen och armarna innan sommaren? :P Nej, nu ska jag attackera kudden och sova ut. Tack för mig.

Gotlands längtan

- bilder ifrån när jag senast var där -09 med familjen. Ska förmodlingen dit i år igen. Vi brukar stanna där i två veckor, så skönt det kommer bli. Den första bilden är utsikten vi har på berget, man kan se ut över havet och nedanför är det en skog. Sen finns det en mysig stig ner till havet genom skogen, där de två sista bilderna visar vad man ser när man kommer ut ifrån skogen och når stranden. Älskar stället där vi bor på! Längtar så till älskade Gotland!

Lammunge!

Varje dag nu till kvällen åker jag och far ner till mormors ladugård och fodrar fårskallarna. Alla tackorna är höggravida och väntar lamm ungar. Den minsta tackan fick två småttningar i söndags, två flickor! Det var den tackan vi trodde minst på att hon skulle få lamm. Men ack så fel vi hade, och ack så söta dom e!
- detta är en av lammungarna en riktig goding!

Trädgårdsblomma

- hittades bland blommor och blad här hemma i blomlandet.

Påskdagen

Idag är det en speciell dag. Inte att det är påskdagen och allt detta om Jesus nej, det är inte så märkfärdigt för mig. Utan min morfar blir 80år idag! Han är inte med oss i livet längre, han dog inte alls för länge sen. Men man hann att förbereda sig lite mentalt innan han försvann. Han led av något som heter kol, det är som att drunka i varje andetag. Han fick ingen luft helt enkelt. Det var ifrån svininfluenssprutan det löstes ur, sen för han hade varit rökare 20år innan hjälpte det också på traven. Men så idag ska jag och släkten ha fest för hans skull och hans 80års dag. Det skulle kännas värre att inte fira den, förstår ni? Så Grattis fina morfar på din dag och du finns alltid med oss på ett eller annat sätt!

Nattprat

Typiskt mig att alltid vänta in i den sista minuten när det kommer till skolarbeten över lov, studiedagar, vanliga dagar... Nästan så är det! Men det värsta ligger väl om man får något över lovet, eller ett stort arbete som man har mycket tid på. Då bara skjuter man fram det. Det är som en jäkla vana, sorligt nog. Önskade man hade fotografiskt minne, eller att man hade lätt för skolan. Jag är en sådan elev som ligger runt g nivån när det kommer till skolan, och jag är väl okej med det. Men när jag väl får vg inom något ämne, då flippar jag av lycka. Känns som jag har vunnit på lotto! Jag förstår mig inte på de människor som inte kan nöja sig med ett vg eller g för den delen, utan alltid måste pressa sig själv eller ha förväntningen till ett högre betyg. Klart man kan vara förväntasfull över hur provet gick, men detta att sätta press på sig själv att "just såhär måste det har gått annars går jag sönder!". Jag blir faktiskt orolig över en sån person. Jag personligen blir as nöjd om jag blir ens godkänd på ett test, bara det visar att man klarar sig galant i skolan! För er som förväntar er så mycket av er själva, ta det lugnt skolan det är bara en liten del av livet och betygen är inte allt. Jag menar bara att jobba ni inte ihjäl er i onödan. Bara njut av åren i skolan innan man blir tvungen att växa upp och bli vuxen på allvar.

Glada ägg på er!

- såg denna bilden på dessa pyntande påskäggen och blev lite kär :)
Ha ett bra långhelg för er som har ledighet från jobbet eller sådana som mig som njuter av påsklovet. Glad Påsk!

Kosmetiska djurtester



Jag stör mig så innerligt att vi inte har fått mer info eller mer vetskap om djurtester- vad faktiskt används till. Klart vi har hört om att det finns djurtester, men vet vi verkligen vad det används till?
Tester på djur har funnits länge, man började med anatomiska undersökningar under 1600-talet. Sen dess har det bara fortsatt och utvecklats. Man har gjort stora upptäckter tackvare djurtester. Vilket vi har haft nytta för!
Jag kan förstår att man använder djur än idag inom vetenskapen när man inte har inte har funnit någon annan lösning. Men jag blir sjukt upprörd när man fortsätter med djurtester när det finns djurfria metoder som när man kommer till kosmetik. De vanligaste märkerna som många känner till som till största del är djurtestade produkter som tex. Wella, Maybelline, Isadora, Maxfactor, Loréal ect. Sen finns det såklart produkter inom kosmetiken som har djurfria metoder som tex. The body Shop, Marykay, NeaOfSweden ect. Så jag rekommenderar såklart dessa kosmetiska märkena! Personligen så älskar jag The Body Shop de har så fräscha produkter och alltid bra kvalité. (: Det skadar ju inte att lägga ner en extra peng på bra smink.
Såhär funkar det in real life:
  • Det är ett företag (-tex. MaxFactor) som gör en produkt -> producerar -> sätter ut i butiker -> vi som konsument handlar producter -> företag går i vinst!
Jag har en teori, om vi inte köper produkten i butiken, då går företaget i förlust då slutar de producera produkten: tadaa! Vi har makten till att göra skillnad! Här är en bild så får ni uppfattning vad djuren utsätts för varje gång vi handlar djurtestat kosmetik.


Länkar:
--> Om ni vill veta mer om djurtester i sig: http://www.forskautandjurforsok.se/
--> Lista på kosmetika som inte är testade på djur: http://www.forskautandjurforsok.se/djurforsok/exempel-pa-djurforsok/kosmetikatester/lista-kosmetika-inte-djurtestats.php

Verkligheten slog mig.

[2012-04-02 21:15:08] Widén: sprang bara 9 km idag, låter inte mkt med var typ intervaller alltså vi sprang fort
[2012-04-02 21:15:14] Widén: i en uppförsbacke!
[2012-04-02 21:16:41] Lisa: låter inte så mkt.... LOVISA DET LÅTER SJUKT LÅNGT!
[2012-04-02 21:16:50] Widén: hahaha xd
[2012-04-02 21:18:24] Lisa: ..alltså en km är jag lycklig om jag klara i nerförsbacka...
[2012-04-02 21:18:29] Lisa: e'
[2012-04-02 21:19:29] Widén: hahahaha xd
[2012-04-02 21:19:30] Widén: lisa xd
Lite av gårdagens konversation med min vän Lovisa:
Widén: sprang bara 9 km idag, låter inte mkt med var typ intervaller alltså vi sprang fort i en uppförsbacke!
Lisa: låter inte så mkt.... LOVISA DET LÅTER SJUKT LÅNGT!
Widén: hahaha xd
Lisa: ..alltså en km är jag lycklig om jag klara i nerförsbacka.. e'
Widén: hahahaha
Widén: lisa xd

Kortsagt. Har insett att jag inte i form på någon högre nivå. Inte heller lägre för den delen. haha. Men på ett sätt fattar jag varför jag är en sådan sort som inte håller på med sporter...
  • 1.) framför allt har jag inte märkt något på kroppen när det gäller viktuppgång men det ligger i släkten att vara tunn och kunna äta hus mycket som helst. Vet inte om det är en välsigne eller förbannelse ibland. haha.
  • 2.) jag inte haft intresset för sporten. Dock har jag faktiskt prövat det mesta som; kampsport, dans, bollsporter, simning ect. Fast i det flesta fallen har det bara gjort saker värre... som bollsporten, har blivit ännu mer bollrädd än innan.
Varför jag vill komma i form, främst få muskel så jag klarar öppna en korkflaska utan att be om hjälp. haha nej, men det ligger nästan så illa till. haha- att också få kondition skulle vara en dröm! Sen är det såklart ligger lite sjukdomar i släkten som man vill kunna undervika med hjälp av träning och fitness liksom. Så därför sätter jag nu ett mål! Att till året slut att jag ska ha hittat någon sport eller någon sorts av träning för att bli en mer hälsosammare person. Done!

Young blood

The Naked And Famous – Young Blood
bilder: http://weheartit.com/
spotify: The Naked And Famous – Young Blood

RSS 2.0